Tuesday, February 5, 2008

The Astonishing Masjid Kristal aka Crystal Mosque

The moment I touched down the jetty, my eyes can't stop looking at the beauty of the Crystal Mosque right from the start. The location itself is enough to determine how much it will be the next monument of pride in Ganu. I'm not gonna brag more about it, just sharing the latest marvelous architecture of Terengganu.
From a distance... Many views of the mosque... Pokok Kurma... More views...
The interior of the mosque...

1 comment:

Anonymous said...

Pembaziran yang dilakukan oleh kerajaan BN Trengganu yang membina Taman Tamadun Islam (TTI) di Pulau Wan Man, Terengganu dengan belanja sejumlah RM250 juta.
Taman Tamadun Islam (TTI) di Pulau Wan Man, Terengganu yang dirasmikan oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi baru-baru ini adalah suatu pembaziran yang tidak memenuhi kriteria dan kehendak tamadun Islam yang sebenar.
Seperti kata Presiden Teras Pengupayaan Melayu (Teras) Mohd Azmi Abdul Hamid yang mengulas pembaziran terkini kerajaan baru-baru ini bahawa perbelanjaan sangat tinggi, pembinaan 21 monumen replika di Trengganu hanya untuk tontonan sedangkan ia tidak membawa manfaat nyata kepada rakyat terbanyak.
“Perbelanjaan RM250 juta disaat rakyat bergelut dengan kos hidup yang semakin meningkat adalah suatu tindakan tidak bertanggungjawab di pihak kerajaan,”